torsdag 30 april 2009

Nytt Skrin

Valborg i dag och var sugen på att göra ett nytt skrin. jag har tidigare lagt ut en bild på skrinet jag gjorde till min sambo, men denna gången blir det inte Björk och Valnöt utan Vitbok och Rödbok.



Här är mina ämnen som jag ska använda mig av. Först ska de sågas ut till de storlekar så jag får ut det material som jag behöver.











Detta är då mitt skrin. Nu ska den bara monteras ihop.











Här är väggarna till skrinet.











Hyvlade och sågade ut I någorlunda storlekar.


Kanterna är nu sågade i 45 graders vinkel vilket gör att hörnorna nu passar med varandra och bildar en låda. Men sen var det daggs att fara hemåt och göra sig redo för valborgsfirande. Men det är en dag i morrn med, då kör vi vidare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar