fredag 1 maj 2009

Nytt Skrin Dag 2

Dagen började Kl 10.00 då andra klasskompisar kom till verkstaden för att jobba. Jag fortsatte med Skrinet jag jobbade med i går. Överlag gick det smidigt och bra.











Med fräsen så har jag fräst ut spår till locket och botten.











Dags att limma fast lådan. Jag har tejpat fast kanterna på framsidan av lådan så jag lätt kan vika väggarna till en fyrkant. Sedan tvingade jag fast dem så de satt under torktiden.











Här är den limmad.











Stycket som jag ska göra locket av.











Som här är sågad och limmad ihop.











Nu passar den också!











Stycket som ska bli botten. Tjockleken stämmer, måste nu se till att få in längden och bredden.











Även botten passar nu.











Här har jag börjat på kexarna i hörnan. Jag har tillverkat ett anhåll som jag använde mig av när jag sågar ut skårorna. Sedan har jag bankat i tunna bitar av rödbok som passar in i skårorna.











Här ser du resultatet.











Både botten och locket är nu fastlimmade. Jag kommer såga ut locket 4cm från toppen som kommer då bli locket på skrinet. Sedan är det detaljer kvar innan det är färdigt. Men det blir inte idag, nu är det kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar